3 kluczowe sprawy dot. strony internetowej dla Twojej spółdzielni socjalnej

Dzisiaj przyjrzymy się stronie internetowej dla spółdzielni socjalnej jako narzędziu marketingu. Czy każda spółdzielnia socjalna powinna mieć stronę internetową? Co może wystarczyć na początek i co zdecydowanie Ci odradzam? Więc do dzieła…

Czy zawsze będzie Ci potrzebna strona internetowa?

Pewnie spodziewasz się odpowiedzi, że jasne i oczywiście 🙂 Wszystko jednak zależy od tego, jakie cele miałaby spełnić Twoja strona, bo od tego trzeba zacząć. Jeśli klienci szukają ofert z Twojej branży w Internecie, to oczywiście powinieneś być tutaj obecny.

Strona przyda Ci się zwłaszcza wtedy, jeśli w ten sposób możesz (lub powinieneś):

  • poszerzyć grupę klientów, do której dotrzesz z informacją o Twojej ofercie (np. założenie strony internetowej dla osiedlowego sklepiku spożywczego raczej nie przysporzy mu nowych klientów – z reguły nikt nie szuka w ten sposób tego rodzaju ofert),
  • wykorzystać ją do pozostawania w kontakcie z osobami zainteresowanymi poprzez np. udostępnienie możliwości zapisu na newsletter (przy okazji: jeśli jeszcze nie jesteś zapisany na newsletter na tej stronie, możesz to zrobić z prawej strony :)),
  • zamieścić bardziej szczegółowe informacje o Twoich produktach lub usługach (np. ciekawe historie, jakie związane są z Twoją firmą lub Twoją branżą),
  • dostarczyć zainteresowanym argumentów do skorzystania z Twojej oferty np. przez udostępnienie opinii klientów (dodatkowo, jeśli chcesz się wyróżnić, to mogą ci w tym pomóc np. opinie klientów w formie wideo).

Pamiętaj też, że samo posiadanie strony internetowej to dopiero pierwszy krok, ale o tym już innym razem 🙂

Od czegoś trzeba zacząć, czyli rozwiązania na początek

Czasem (zwłaszcza na początek) wystarczy:

  • rejestracja w usłudze Google Moja Firma i stworzenie wizytówki Twojej spółdzielni; dzięki temu dotrzesz bezpośrednio do klientów, którzy szukają informacji na temat Twojej firmy w wyszukiwarce Google, Mapach Google czy Google+; klienci uzyskają łatwy i szybki dostęp do informacji nt. np. godziny otwarcia Twojego lokalu czy numeru telefonu do firmy, będą mogli w łatwy sposób ocenić Twoja ofertę i zostawić swoją opinię; co ważne: to rozwiązanie jest responsywne tzn. że ładnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych np. smarfonach; usługa polecana zwłaszcza dla firm poszukujących klientów lokalnie,
  • założenie profilu w mediach społecznościowych, np. fan page na Facebooku, który również pozwoli na dotarcie do potencjalnych klientów; niezależnie od tego, co myślisz o Facbooku, to jest to w tej chwili najbardziej popularny portal społecznościowy (liczba polskich użytkowników przekroczyła 12 mln).

Co warto wiedzieć – powyższe rozwiązania są bezpłatne, choć oczywiście zaangażowanie własnych środków może pomóc (np. odpłatnie będziesz mógł reklamować się na Facebooku; o tym czy warto pisałem tutaj).

Co mogę Ci odradzić?

Tworzenie strony pod kątem graficznym i informatycznym przez różnego rodzaju znajomych, którzy niby się na tym znają, ale tak naprawdę bardziej bawią się tymi rozwiązaniami. Jeśli faktycznie bierzesz taką opcję pod uwagę, to poproś znajomego o przykłady już zrealizowanych projektów. Zwróć uwagę, czy przypadkiem taka strona nie będzie odpychać, zamiast przyciągać.

Druga sprawa, którą zdecydowanie odradzam, to strona, która nie umożliwia samodzielnego dodawania przez Ciebie treści. Obecnie większość stron oparta jest o tzw. systemy CMS (Content Management System – system zarządzania treścią). Jest to oprogramowanie pozwalające na łatwe utworzenie strony WWW oraz jej późniejszą aktualizację i rozbudowę przez osoby, które nie mają przygotowania technicznego. Nadal zdarzają się jednak takie kwiatki (czasem wiąże się to z tworzeniem stron przez znajomych), że aby coś zmienić musisz wysłać treść do informatyka. Jest to kłopotliwe rozwiązanie i bardzo dla Ciebie niekorzystne.

To tyle na temat strony internetowej dla spółdzielni socjalnej. Inna sprawa to, co zrobić w sytuacji, gdy brakło nam pieniędzy na założenie porządnej strony www, ale o tym już innym razem 🙂

Tradycyjnie zachęcam Cię do tego byś podzielił się swoim doświadczeniem (komentarze poniżej) oraz jeśli uznasz to za stosowne, udostępnił ten tekst np. przez Twoje kanały społecznościowe.

3 kluczowe sprawy dot. strony internetowej dla Twojej spółdzielni socjalnej
Oceń ten wpis

Etykiety:, ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Zabezpieczenie antyspamowe *