O 3 narzędziach Google, które mogą Ci się przydać do promocji spółdzielni socjalnej

Dzisiaj przyjrzymy się kilku narzędziom promocji oferowanym przez google, które pomogą Ci przyciągnąć potencjalnych klientów na stronę www Twojej spółdzielni socjalnej. Przyjrzymy się bezpłatnej usłudze „Moje miejsca” oraz linkom sponsorowanym i reklamie kontekstowej. Powinieneś skorzystać z tych narzędzi, jeśli klienci szukają usług Twojej firmy w internecie.

1. Usługa “Miejsca dla firm” Google.

Usługa ta pozwala na reklamowanie się lokalnie. Po wpisaniu w wyszukiwarkę np. restaracja + Kielce, Google zwraca szukającemu adres oraz podstawowe dane tego rodzaju firm. Wygląda to tak:

MOJE MIEJSCA

Jak widać, informacje o firmach korzystających z tej usługi rzucają się w oczy ze względu na mapkę (jeśli klient będzie szukał firmy z Twojej branży w konkretnej lokalizacji, znacznie zwiększa to szansę dotarcia do Ciebie) oraz znaczniki i zwrócenie od razu adresów firm.

Korzystając z tej funkcji możesz także tutaj zamieścić istotne informacje np. o szczegółach oferty, godzinach otwarcia firmy, dostępności parkingu.

2. Linki sponsorowane Google AdWords.

Linki sponsorowane to wyniki wyszukiwania pojawiające się obok lub ponad wynikami naturalnymi (są też pokazywane na nieco podświetlonym tle, co widać też na powyższym obrazku).

W ten sposób będzie nam łatwej przebić się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania (badania pokazują, że prawie połowa internatów, którzy nie znaleźli tego, czego szukali na pierwszej stronie modyfikuje swoje zapytanie).

Kiedy warto stosować linki sponsorowane? Przede wszystkim wtedy, gdy klienci szukają usług danej firmy w internecie z wykorzystaniem wyszukiwarki internetowej. Tutaj już warto dokładnie przemyśleć tego rodzaju kampanię (będziemy ponosić koszty kliknięcia i wejścia na naszą stronę). Warto ją stosować w kontekście sezonowej akcji promocyjnej np. gdy organizujesz Sylwestra lub jeśli dopiero założyłeś stronę i jest słabo wypozycjonowana (czyli w wynikach naturalnych pojawia się np. na kolejnych stronach). Trzeba przy tym pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych (jakie frazy wpisują klienci w wyszukiwarce szukając usług Twojej branży?).

Zaletą linków sponsorowanych jest:

  • kontrola wydatków i skuteczności reklamy – masz możliwość weryfikacji czy reklama działa i bieżącego wprowadzania zmian,
  • możliwość ustalenia budżetu na reklamę i jego zmiany,
  • płatność za efekty tzn. ponosisz koszty (zwykle kosztuje to kilkadziesiąt groszy zza kliknięcie; o tym od czego zależy cena przeczytasz np. tutaj) tylko w sytuacji gdy ktoś kliknie w reklamę,
  • możliwość kierowania reklamy na lokalizację np. miasto województwo czy np. 50 km od siedziby firmy, co może mieć dla Ciebie szczególne znaczenie (reklama trafi do Twoich potencjalnych klientów).

Kampanię linków sponsorowanych możesz zacząć tutaj.

Jeśli nie czujesz się na siłach by robić to sam, zapytaj w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej o bezpłatne doradztwo marketingowe.

3. Reklama kontekstowa.

Jest to rodzaj reklamy internetowej wyświetlanej na stronach internetowych zbieżnych z przedmiotem reklamy. Dzięki temu trafiamy do osób zainteresowanych daną branżą czy daną tematyką. Ważne jest, że możemy też ograniczyć terytorialnie wyświetlanie reklam (możesz więc reklamować swoją ofertę wykańczania wnętrz na stronach poświęconych tej tematyce ograniczając się do wybranego miasta).

O czym nie możesz zapomnieć? Wejście na stronę Twojej spółdzielni to dopiero połowa sukcesu. Strona musi być odpowiednio przygotowana – tak, by łatwo znaleźć ofertę, której się szuka (a jeżeli w wyszukiwarce reklamujemy konkretny produkt, potencjalny klient powinien zostać przeniesiony od razu na podstronę z tą ofertą).

To tyle na dzisiaj. Zdaję sobie sprawę, że to tylko wprowadzenie. Jeśli temat Cię zainteresował daj mi znać (np. komentując wpis), a będę go rozszerzał.

Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *